środa, 23 września 2020

GREEN TIME!

 Mam ogromne plany na zagospodarowanie przestrzeni w moim domu. Powolutku i konsekwentnie je realizuję, chcę jak najszybciej zrobić prawdziwą dżunglę w naszych wnętrzach. Nie wszystkie kwiaty mi się podobają, nie wszystkie mi się udają, ale niezmiennie od zawsze kocham otaczać się zielenią.

Moim ulubionym kaktusem jest ten na zdjęciu poniżej. Nie mam pojęcia jak się nazywa, więc jeśli wiesz- podziel się w komentarzu. Kiedy go kupowałam w pewnej kwiaciarni za gorsze był maleńki. Zobaczcie jak wyglądał 2 lata temu, a jak wygląda dziś. Prawdziwa bestia :D Muszę go jak najszybciej przesadzić w dużą donicę. Niech rośnie na zdrowie :)



Wczoraj przyniosłam do domu trzy maleństwa, które póki co mają swoje mikro doniczki, ale nie mają jeszcze swojego miejsca. Wiem, że ładniej będą wyglądać w grupie dlatego posadzę je kiedyś w dużej, płytkiej donicy.


A to rośliny które rosną jak szalone i mają piękne, błyszczące liście. Podlewam je raz w tygodniu, trzymam w miejscu o rozproszonym, jasnym świetle i nie przesadzam narazie, bo te kwiaty lubią mieć ciasne doniczki. Wiem, że są dostępne w IKEA, za nieduże pieniądze, zatem jeśli jeszcze zastanawiasz się jakie kwiaty są dobre dla początkującego, to zamiokulkas jest najlepszym według mnie wyborem.





Kto następny? Świeżynka w naszym domu, królowa instagrama i pinteresta, czyli monstera. Tę moją kupiłam nie gdzie indziej, ale oczywiście na OLX i przywiozłam w deszczu i gradzie, w bagażniku mojego samochodu. Jest ze mną 2 tygodnie. Już skierowała swoje piękne liście do słońca, a ja czule się nią zajmuje, codziennie zraszam, co 3 dni podlewam i liczę na to, że będzie jej u mnie dobrze. Za każdym razem, gdy na nią patrzę przypomina mi się Gwadelupa. Tam monstera jest po prostu chwastem 🙂
Monstera to prawdziwa królowa. Według mnie nie ma sobie równych jeśli chodzi o ozdobne liście i … łatwość w uprawie 🙂
Również widziana przeze mnie wczoraj w IKEA za niecałe 50 zł.



Mam duży dom. Te kwiatki to dla mnie kropla w morzu. Wymarzyłam sobie prawdziwą dżunglę i chcę to marzenie zrealizować. Bo to nie jest trudne wiesz? Uwierz mi jestem najmniej konsekwentna i systematyczna osobą, która stąpa po tej ziemi, a jednak udaje mi się utrzymać te roślinki przy życiu. Tobie też się uda, tylko nie możesz z tej uprawy czynić dramatu. Zrób z nimi to, co trzeba. Pamiętaj, że kwiaty mają dosłownie kilka podstawowych potrzeb, spełnij je, a później daj im spokój i ciesz się ich pięknem.



4 komentarze:

  1. Ale ta monstera jest piękna! Zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna doniczka, ile za nią zapłaciłaś? skąd ją masz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham roślinki! Na zdjęciach cudownie wyglądają te wnętrza. Jednak dla mnie nadaje się tylko kaktus... niestety nie umiem się dobrze opiekować roślinkami. :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ogromne plany na zagospodarowanie przestrzeni w moim domu. Powolutku i konsekwentnie je realizuję, chcę jak najszybciej zrobić prawdziwą dżunglę w naszych wnętrzach. Nie wszystkie kwiaty mi się podobają, nie wszystkie mi się udają, ale niezmiennie od zawsze kocham otaczać się zielenią.
    leather bucket bags

    OdpowiedzUsuń

GREEN TIME!

 Mam ogromne plany na zagospodarowanie przestrzeni w moim domu. Powolutku i konsekwentnie je realizuję, chcę jak najszybciej zrobić prawdziw...